Już w najbliższą sobotę 14 listopada otwarciem tzw. Bazy Rodzin rozpocznie się kolejna kampania Szlachetnej Paczki. To wtedy na stronie https://www.szlachetnapaczka.pl/ pojawią się historie tysięcy rodzin z całej Polski, które w tym wyjątkowo trudnym roku potrzebują wsparcia bardziej niż kiedykolwiek. Tego dnia podczas live’a na Facebooku Paczki swoją premierę będzie miał także kampanijny spot. Tegoroczną edycję Szlachetnej Paczki wesprą m.in. partnerzy biznesowi – Bank BNP Paribas, Allegro, InPost, Biedronka i bp.
Szlachetna Paczka łączy Polaków wokół idei mądrego pomagania już od 20 lat. Tylko w zeszłorocznej edycji udało się pomóc ponad 14,5 tysiącom rodzin. Paczki przygotowywało wtedy ponad pół miliona Darczyńców, a do potrzebujących trafiła pomoc o łącznej wartości niemal 46 mln zł.
W pracach kreatywnych przy tegorocznej kampanii Paczka współpracuje z Katarzyną Brych i Dominkiem Kozą z agencji Hande Made. Za reżyserię spotu produkowanego przez ISTV Media i Studio Pigeon odpowiada Paweł Soja. Stałego wsparcia dla działań komunikacyjnych programów społecznych Stowarzyszenia WIOSNA udziela także Hanna Waśko i agencja Big Picture.
Z pomocą do tych, którym zabrakło szczęścia
Główna idea komunikacji tegorocznej kampanii Szlachetnej Paczki koncentruje się na krótkim pytaniu: „Czym jest szczęście?”. Dla seniorki Józefy to życie, w którym już nigdy nie musiałaby wybierać – jedzenie czy leki. Pani Maria byłaby szczęśliwa, gdyby jej chory syn przespał choć jedną noc. W rodzinie pani Edyty szczęście przybiera postać ciepłych, zimowych butów dla dzieci. To właśnie te wzbudzające refleksje odpowiedzi stały się fundamentem dla hasła, key visuali i spotów tegorocznej kampanii, zwracając uwagę, że to, co dla wielu z nas jest w zasięgu ręki, dla innych może być szczytem pragnień, definicją pełnego szczęścia.
– Wszystkie nasza działania sprowadzają się do jednego: żeby nikt, kto potrzebuje pomocy, nie został sam. Żeby to było możliwe, musimy o Szlachetnej Paczce mówić światu. Skutecznie, a więc tak, żeby świat nie tylko słyszał, ale reagował – mówi Konrad Kruczkowski, Dyrektor ds. Komunikacji w Stowarzyszeniu WIOSNA.
Organizację tegorocznych wydarzeń związanych z kampanią Szlachetnej Paczki wspierają agencja eventowa Live Age i Eventstream. Wsparcie merytoryczne dla eventów online, w tym otwarcia Bazy Rodzin podczas live’a na Facebooku, daje Jarosław Kuźniar i Kuźniar Media. W tegoroczną kampanię zaangażowani będą także artyści wytwórni Kayax.
Kampanie w mediach społecznościowych wspiera Facebook oraz zespół agencji digitalk Artur Jabłoński, który angażuje się także w działania marketingowe.
Onet, TVN i RMF w imię mądrej pomocy
– Można głodnemu człowiekowi dać garnek zupy. On ją zje i za cztery-pięć godzin znowu będzie głodny. […] To może lepiej temu, kto sobie nie radzi, dać garnek do zupy, wstawić mu kuchenkę gazową? Szlachetna Paczka pomaga mądrze – mówi reporter Jacek Hugo-Bader, jeden z autorów zaangażowanych we wspólną inicjatywę społeczną Szlachetnej Paczki i Onetu: #LudzieNieLiczby.
Inicjatywa #LudzieNieLiczby to jedna z aktywności medialnych wspierających tegoroczną kampanię Szlachetnej Paczki. Cykl reportaży, których bohaterami są beneficjenci Paczki szczególnie dotknięci skutkami pandemii COVID-19, zakończy w najbliższą sobotę na łamach Onetu publikacja tekstu Katarzyny Boni i posłowia autorstwa Małgorzaty Szejnert.
Szlachetną Paczkę kolejny już rok wspiera trzech głównych partnerów medialnych: Onet, TVN i RMF.
Wolontariat pracowniczy i wiele więcej
– Kampania, jak i realizacja samej Szlachetnej Paczki nie byłyby możliwe, gdyby nie współpraca z partnerami biznesowymi – mówi Dominika Langer-Gniłka, Dyrektor Działu Współpracy i Rozwoju Stowarzyszenia Wiosna, organizatora Szlachetnej Paczki.
Niezmiennie od ponad 10 lat Szlachetną Paczkę wspiera bp. Od trzech lat partnerem strategicznym Paczki jest Bank BNP Paribas, który promuje ideę mądrego pomagania, realizując kolejne odsłony kampanii „Pomaganie jest fajne”. Promocja odbywa się nie tylko w kanałach digitalowych czy telewizji. Bank BNP Paribas angażuje w pomoc także swoich pracowników oraz Klientów. Tylko w 2019 roku w ramach wolontariatu pracowniczego 3300 osób zatrudnionych w Banku BNP Paribas pomogło łącznie ponad 100 rodzinom. Klienci banku otrzymali z kolei możliwość wymiany punktów zebranych w programie lojalnościowym mamBONUS na vouchery wspierające Szlachetną Paczkę. Mogą oni także wesprzeć program finansowo za pośrednictwem strony www.pomaganiejestfajne.pl/.
– To jest szczególny i trudny rok dla nas wszystkich, również dla wielu branż, które ucierpiały z powodu pandemii. Serdecznie dziękujemy firmom, który z nami pozostały, dając przykład zaangażowanych organizacji, jak i tym, które dołączyły po raz pierwszy – podkreśla Dominika Langer-Gniłka.
Bo każda paczka może być szlachetna!
W tym wyjątkowo trudnym roku kampanię Szlachetnej Paczki postanowiła wesprzeć także platforma Allegro oraz firma InPost. W ramach wspólnej akcji „Każda paczka może być szlachetna” w okresie od 14 listopada do 31 grudnia każdy, kto zrobi zakupy w Allegro lub wybierze Paczkomaty InPost jako sposób dostawy zakupów online i odbierze paczkę jak najszybciej, wspiera potrzebujących ze Szlachetnej Paczki.
Nie tylko każda paczka, ale każde zakupy mogą być szlachetne. Zadbała o to sieć sklepów Biedronka, która wspiera Szlachetną Paczkę produktowo, ale także – przede wszystkim – dając swoim klientom możliwość pomagania potrzebującym podczas robienia codziennych zakupów czy kompletowania prezentów dla bliskich. W okresie od 16 listopada do 13 grudnia dochód ze specjalnie oznakowanych produktów (czekolada świąteczna Magnetic 100 g oraz ciastka korzenne Dzwonek Magnetic 350 g) dostępnych w sieci Biedronka zostanie przekazany na rzecz docierania do potrzebujących rodzin ze Szlachetnej Paczki.
Paczkę wspierają także
Partnerami Szlachetnej Paczki po raz kolejny są: Edenred, Blik, ODO 24, a po raz pierwszy: Amgen oraz Vizir. Pracowników, w ramach wolontariatu angażują Kompania Piwowarska oraz Fundacja Banku BNP Paribas.
Lekcji szlachetnej postawy wobec najbardziej potrzebujących po raz drugi udzielą także firmy oraz influencerzy z branży technologicznej i gamingowej. Już 12 listopada na https://grapaczka.pl/ rozpocznie się druga edycja charytatywnego streamu Gra Paczka. Podczas ponad 60 h transmisji na żywo organizowana będzie zbiórka finansowa na rzecz zwiększania skali pomocy w ramach Paczki.
Możesz pomóc tym, którzy mają mniej szczęścia. Już 14 listopada wejdź na https://www.szlachetnapaczka.pl/ i wybierz rodzinę.