Sieć sklepów Biedronka w tym roku po raz kolejny zaangażowała się w pomoc potrzebującym ramię w ramię ze Szlachetną Paczką. Wybierając podczas zakupów specjalnie oznaczone produkty, klienci Biedronki wspierają jeden z najskuteczniejszych programów społecznych w Polsce. Ponadto, Fundacja Biedronki i Szlachetna Paczka stworzyły razem projekt „Pomagam seniorowi”. Jego celem jest merytoryczne wsparcie tych, którzy swój czas i energię poświęcają na pomoc starszym: ich rodzin, wolontariuszy i społeczników.
Czy można zjeść ciastko i… dać je drugiemu?
Można. Część zysków ze sprzedaży świątecznej czekolady i korzennych ciasteczek dzwonków Magnetic, Biedronka przekaże Szlachetnej Paczce. Klienci mogą pomóc najbardziej potrzebującym, wybierając te produkty podczas codziennych zakupów lub przy okazji kompletowania prezentów dla najbliższych. Akcja wsparcia dla Paczki trwa między 16 listopada a 13 grudnia 2020.
– Biedronka jest bliska milionom Polaków nie tylko w sensie geograficznym, ale przede wszystkim dlatego, że angażujemy się w ważne wydarzenia społeczne w naszym kraju. Szlachetna Paczka to jedno z takich wydarzeń, pokazujące siłę pomagania innym. Jesteśmy przekonani, że wspólnie z naszymi klientami pomożemy wielu rodzinom spędzić święta w tym trudnym roku w radosnej atmosferze – mówi Arkadiusz Mierzwa, dyrektor komunikacji sieci Biedronka.
Produkty biorące udział w akcji oznaczone są w sklepach przy listwach cenowych na półkach, w folderach promocyjnych, a także na ekranach elektronicznych przy wejściach do sklepów sieci.
– Realizacja Szlachetnej Paczki nie byłaby możliwa, gdyby nie współpraca z partnerami biznesowymi. To jest szczególny i trudny rok dla nas wszystkich, dlatego bardzo doceniamy, że po raz kolejny możemy liczyć na wsparcie Biedronki, która daje przykład odpowiedzialności społecznej nawet w trudnych czasach. Dzięki zaangażowaniu firmy i klientów, pomoc Szlachetnej Paczki będzie mogła dotrzeć do jeszcze większej liczby potrzebujących: ubogich rodzin, ledwo wiążących koniec z końcem, osób starszych, schorowanych, z niepełnosprawnościami czy tych, którzy ucierpieli z powodu pandemii. Wrażliwość na drugiego człowieka pozwoli nam szczęśliwie zakończyć ten rok. A szczególnie tym, którym tego szczęścia w tym roku zabrakło – podkreśla Dominika Langer-Gniłka, dyrektor Działu Współpracy i Rozwoju w Stowarzyszeniu Wiosna.
Nie tylko zakupy – wsparcie efektywnej pomocy seniorom
Wcześniej w tym roku Fundacja Biedronki połączyła siły ze Szlachetną Paczką w projekcie „Pomagam seniorowi”. W jego ramach we współpracy z Narodowym Instytutem Geriatrii, Reumatologii i Rehabilitacji im. prof. dr hab. med. Eleonory Reicher w Warszawie opublikowano praktyczny poradnik dla osób zajmujących się osobami starszymi, a także serię bezpłatnych szkoleń online m.in. na temat pierwszej pomocy, zasad zdrowego odżywiania się seniorów czy komunikacji z seniorami. Projekt ma na celu wspierać mądrą pomoc osobom starszym – a więc taką, która uznaje ich możliwości i wartość oraz przyczynia się do ich usamodzielnienia. Wszystkie materiały dostępne są na dedykowanej stronie https://www.pomagamseniorowi.pl/.