22 i pół tys. godzin – tyle czasu na zaangażowanie w wolontariat pracowniczy poświęcili pracownicy Banku BNP Paribas. Tylko w zeszłej edycji wolontariusze Szlachetnej Paczki dotarli do ponad 14 tys. rodzin, przekazując mądrą pomoc od darczyńców o łącznej wartości przekraczającej 51 mln złotych. Dzięki wsparciu naszych partnerów, między innymi partnera strategicznego Banku BNP Paribas, Szlachetna Paczka połączyła w 2020 roku ideą mądrego pomagania 421 tys. ludzi.
– Działania na rzecz naszej planety, zrównoważony rozwój i społeczna odpowiedzialność są wpisane w nasze DNA – tłumaczy Dariusz Maciołek, Dyrektor Zarządzający Pionu Marketingu, Komunikacji, Zaangażowania Społecznego w Banku BNP Paribas.
„Bank zmieniającego się świata” od lat wspiera Szlachetną Paczkę. W tym czasie przekazał na mądrą pomoc i rozwój jednego z największych i najskuteczniejszych programów społecznych w Polsce ponad 3 mln złotych. Tylko w 2020 roku 3 509 pracowników Banku BNP Paribas zaangażowało się w działania na rzecz wolontariatu pracowniczego. Łącznie poświęcili na mądrą pomoc 22 507 godzin.
– Pomagamy naszym pracownikom pomagać. Organizujemy całe ramy i struktury wolontariatu pracowniczego, wspieramy pracowników w organizacji paczek, ale też przekazujemy tzw. "start paczkę". Fundacja BNP Paribas dołącza do każdej paczki przygotowywanej przez naszych pracowników kwotę wsparcia, jest to 1000 zł (red. średnia wartość Paczki w 2020 r. wyniosła ok. 3600 zł). Dalej pomagamy też pracownikom w organizacji, w wybraniu rodziny, w kwestiach logistyki i finalnie w dostarczeniu paczek do magazynu – opowiadała w „Dzień Dobry TVN” Dyrektor Biura Społecznej Odpowiedzialności Biznesu w Banku BNP Paribas, Maria Krawczyńska.
W nowej kampanii Bank BNP Paribas chce dalej szerzyć wiedzę na temat globalnych wyzwań wśród swoich klientów i odbiorców komunikacji, a także pomóc im zrozumieć, że są częścią wielkiej społeczności, od której decyzji zależy, w jaki sposób uda się stawić im czoła.
Punktem wyjścia do mówienia o pomaganiu jest Agenda 2030, zawierająca 17. Celów Zrównoważonego Rozwoju. Już w 2015 roku przyjęły ją wszystkie kraje członkowskie ONZ. Agenda 2030 nazywana jest globalnym planem naprawy świata – jednak aby się on powiódł, potrzebne jest powszechne zaangażowanie. To właśnie dlatego Cele Zrównoważonego Rozwoju stały się motywem przewodnim kampanii banku.
W 2020 Bank BNP Paribas drugi rok z rzędu zajął 1. miejsce w Rankingu Odpowiedzialnych Firm. Więcej o społecznym zaangażowaniu Banku można przeczytać tutaj.
Wsparcie firm takich jak Bank BNP Paribas jest istotne, Szlachetna Paczka działa bowiem cały rok. Po Weekendzie Cudów, podczas którego paczki trafiły do potrzebujących rodzin, nadal możliwa jest mądra pomoc. Wciąż działają „Dobre Słowa”, telefon wsparcia dla seniorów, a także Paczki Specjalistyczne: Medyków oraz Prawników. Dzięki nim beneficjenci Szlachetnej Paczki mogą otrzymać pomoc w rozwiązaniu problemów, które w długofalowy sposób wpływają na pogorszenie ich sytuacji życiowej.
Możesz im pomóc, przyznając 1% na walkę z wyzwaniami codzienności.