Dla Szlachetnej Paczki 2021 to kolejny rekordowy rok. W Weekend Cudów pomoc trafiła do 17 010 rodzin, to o 3 tys. więcej niż w poprzedniej edycji programu. W 650 lokalizacjach w całej Polsce dla niektórych świat się zmienił. Mądra pomoc połączyła ponad 704 200 Polaków, a łączna wartość pomocy przekazanej w ramach Szlachetnej Paczki wzrosła o niemal 16 mln zł i wyniosła prawie 70 milionów złotych.
Dla niektórych…
„Nie mam się w co ubrać” „Chyba przejdę na dietę 1000 kalorii” „Piątek, piąteczek, piątunio”. Lubimy sobie ponarzekać. Powiedzieć coś na wyrost, zażartować z sytuacji, w której się znaleźliśmy, potraktować ją z przymrużeniem oka. Tymczasem dla niektórych te hasła-memy to smutny opis codzienności. Piątek to dzień jak co dzień, bo nie mogą odpocząć. Dieta 1000 kalorii to konieczność –nie wybór. Stare ubrania – zawstydzający fakt
– tłumaczy Konrad Kruczkowski, Dyrektor ds. Komunikacji w Stowarzyszeniu WIOSNA, które odpowiada za organizację Paczki.
Ideę kreatywną kampanii oparliśmy na dość powszechnym insighcie mówiącym, że pomagamy, bo inni mają po prostu trudniej i nie mogą zostać pozostawieni bez pomocy. Jej ważną częścią był kontrast. Pokazaliśmy go przez zderzenie haseł, które na co dzień często stosujemy bardzo na wyrost, z sytuacjami z życia paczkowych rodzin, dla których stanowią one po prostu realny opis codzienności. Czytając historie na szlachetnapaczka.pl, uzmysławiamy sobie, że nasza sytuacja nie jest wcale taka zła. Nadal możemy pomóc, bo rzeczy, o których niektórzy marzą, to lodówka, która nie świeci pustką, ciepły posiłek, ubranie, którego nie trzeba się wstydzić w szkole. Dla większości z nas coś oczywistego i dostępnego
– mówi Katarzyna Kowalska, Menadżerka ds. Komunikacji Strategicznej.
Spot Szlachetnej Paczki
Bieda – portret własny
Live is life
Szerokie wsparcie
- Krzysztof Wielicki, Kinga Baranowska, Andrzej Bargiel i Podhalańska Grupa GOPR przygotowali Szlachetną Paczkę dla rodziny Pani Anny, jednocześnie zwracając uwagę, że prawda „ratuje człowiek, nie sprzęt” sprawdza się zarówno w górach, jak też w dobroczynności.
- Iga Świątek przygotowała Szlachetną Paczkę razem ze swoim Teamem, zwracając uwagę, że dobrze mieć wokół siebie ludzi, na których można liczyć. Dla niektórych to marzenie.
- Piłkarze i piłkarki z polskich reprezentacji stworzyli paczki i zachęcali, by tak jak kibice są 12. zawodnikiem sportowców, tak darczyńcy byli ważnym wsparciem dla potrzebujących rodzin.
- Martyna Chomacka, Matteo Brunetti i Chef Lorek opowiadali „od kuchni” historię jednej z rodzin, zachęcając do włączenia się w pomoc i komunikując, że dla niektórych święta bez stołu zastawionego pysznymi daniami to smutna rzeczywistość.
- Pectus, Magda Bereda oraz muzycy grupy Cukier przygotowali Szlachetną Paczkę dla samotnej pani Bogusławy. W materiale wideo zwrócili uwagę na problem samotności wśród osób starszych.
- Na ostatniej prostej o zaangażowanie w Szlachetną Paczkę apelowali Olimpijczycy: srebrne medalistki w sztafecie 4x400 m, rekordzistka świata we wspinaniu na czas (Aleksandra Mirosław), siatkarze oraz medaliści Igrzysk Paraolimpijskich w tenisie stołowym (Karolina Pęk) i skoku wzwyż (Maciej Lepiato).
- Tradycyjnie Szlachetną Paczkę przygotowała Para Prezydencka.
Partnerzy, na których można liczyć
Dzięki wsparciu Partnerów Szlachetna Paczka może planować swoje przyszłe działania, rozwijać się, pracować przez cały rok i docierać do kolejnych potrzebujących zmieniając ich świat. Te współprace to też przykład wyjątkowej kooperacji opartej na wspólnych wartościach, dzięki czemu możemy wyznaczać nowe kierunki na rynku i dawać innym przykład jak pomagać mądrze
– zauważa Dominika Langer-Gniłka, Dyrektorka Działu Współpracy i Rozwoju w Stowarzyszeniu WIOSNA.