Kampania Szlachetnej Paczki została nominowana w konkursie Effie Awards Poland 2022 – w kategorii NON PROFIT & PUBLIC SERVICE. To jeden z najważniejszych i najbardziej prestiżowych konkursów komunikacji marketingowej na świecie. Wyłonienie zwycięzców z grona nominowanych nastąpi 8 listopada.
Po pierwsze skuteczność – pomoc dla ponad 17 tys. rodzin
Po drugie koncepcja – inni mają trudniej
Ideę kreatywną kampanii oparliśmy na dość powszechnym insighcie mówiącym, że pomagamy, bo inni mają po prostu trudniej i nie mogą zostać pozostawieni bez pomocy. Jej ważną częścią był kontrast. Pokazaliśmy go przez zderzenie haseł, które na co dzień często stosujemy bardzo na wyrost, z sytuacjami z życia paczkowych rodzin, dla których stanowią one po prostu realny opis codzienności. Czytając historie na szlachetnapaczka.pl, uzmysławiamy sobie, że nasza sytuacja nie jest wcale taka zła. Nadal możemy pomóc, bo rzeczy, o których niektórzy marzą, to lodówka, która nie świeci pustką, ciepły posiłek, ubranie, którego nie trzeba się wstydzić w szkole. Dla większości z nas coś oczywistego i dostępnego
– wyjaśnia Katarzyna Kowalska, Menadżerka ds. Komunikacji Strategicznej Stowarzyszenia WIOSNA.