Pomoc Szlachetnej Paczki trafiła do 15,5 tys. rodzin, które poczuły się zauważone i ważne. Mądra pomoc połączyła ponad 597 tys. osób, a łączna wartość wsparcia w ramach Szlachetnej Paczki wyniosła prawie 60 milionów złotych. Za każdą prezentowaną cyfrą kryją się osobiste historie potrzebujących, wolontariuszy i darczyńców, a także przemyślana big idea kampanii i działania promocyjne.
Dobro to wynik dzielenia – koncepcja kreatywna
W kampanii Szlachetnej Paczki pokazaliśmy przede wszystkim tych, którzy mają mniej od nas, a mimo to, nadal potrafią się podzielić – kanapką, kubkiem herbaty, a czasem, gdy nie mają nic więcej, swoją obecnością. W Szlachetnej Paczce znamy wiele takich historii. Dzielenie się jest przecież ludzkim odruchem. Te historie często pokazywały, że nasza własna sytuacja nie jest taka zła i nadal mamy coś, czym możemy się podzielić z innymi. Żeby zareagować i pomóc, nie trzeba mieć przecież dużo. Myślę, że była to trafiona obserwacja rzeczywistości, w której w wielu z nas nastroje społeczne i prognozy gospodarcze nie napawają optymizmem
– mówi Katarzyna Kowalska odpowiedzialna za strategię komunikacji.