Tylko niespełna 20% dużych przedsiębiorstw w Polsce może pochwalić się wprowadzeniem wolontariatu pracowniczego. W najnowszej kampanii „Co dobrego u ciebie w firmie" Szlachetna Paczka wraz z Bankiem BNP Paribas zachęcają do zaangażowania w to działanie CSR. Wolontariat pracowniczy to nie tylko wspieranie lokalnych społeczności, ale także dobre narzędzie integracji i budowania ducha zespołu pracowników.
Wolontariat pracowniczy jest idealnym przykładem tego, jak prowadząc działanie zewnętrzne, tak naprawdę odpowiadamy na wiele kluczowych potrzeb wewnątrz firmy
– przekonuje Przemysław Furlepa, wiceprezes zarządu Banku BNP Paribas.
Paczka pracowników zmienia świat na dobre
Nie trzeba się obawiać wprowadzenia wolontariatu pracowniczego w swojej firmie, ten proces jest dosyć prosty. To wspaniałe nie tylko przez aspekt społeczny, ale też integracyjny, wspólne pomaganie łączy pracowników różnych działów i specjalizacji. Serdecznie zachęcam wszystkich do tego, żeby taki wolontariat u siebie wprowadzali
– mówi Maria Gawlikowska, ekspertka ds. projektów społecznych Fundacji BNP Paribas oraz wolontariuszka w swojej firmie.
To jest nasz wspólny biznes
Na każdym etapie firma, która zdecyduje się na wolontariat pracowniczy ze Szlachetną Paczką, otrzymuje wsparcie: materiały, doradztwo i szkolenia, zarówno dla osób wdrażających tę formę wolontariatu, jak i dla pracowników-wolontariuszy. Firma otrzyma także pomoc opiekuna, który swoją ekspercką wiedzą pomoże w realizacji projektu
– mówi Dominika Langer-Gniłka, Dyrektorka ds. Współpracy i Rozwoju w Stowarzyszeniu WIOSNA, które odpowiada za organizację Szlachetnej Paczki.
Wśród rodzin, którym pomogli pracownicy Banku BNP Paribas była m.in. rodzina pana Pawła, który samotnie wychowuje kilkunastoletnią córkę Julkę. Udało nam się przed świętami zakupić dla nich lodówkę, napełnić ją żywnością oraz podarować Julci kurs gastronomiczny. Dzięki temu może teraz spełniać swoje marzenia
– opowiada jedna z wolontariuszek Banku BNP Paribas.
45,7% rodzin w potrzebie otrzymało pomoc od firm
Jako Bank zmieniającego się świata, czynnie uczestniczymy w procesach przemian społecznych, a kwestie związane z mądrym pomaganiem są dla nas wyjątkowo ważne. Każdego roku widzimy wśród naszych pracowników bardzo duże zaangażowanie, potrzebę pomagania innym. Stowarzyszenie WIOSNA ze swoim doświadczeniem w tym zakresie wspiera naszą organizację i pracowników w dotarciu do ludzi, którzy są w trudnej sytuacji
– mówi Andrzej Ząbek, członek zarządu Fundacji BNP Paribas.
Co daje wolontariat pracowniczy – zmianę biznesu na dobre
Uzyskujemy wspaniałą symbiozę tego, co my chcemy osiągnąć jako organizacja i tego, czego potrzebują nasi pracownicy. Dajemy im poczucie sensu, samorealizację i poczucie tego, że mogą pomóc konkretnemu człowiekowi
– podkreśla Andrzej Ząbek.
Kandydaci, którzy przychodzą na spotkania rekrutacyjne, bardzo często wspominają o inicjatywach, które realizuje bank. Traktują to jako formę benefitu
– mówi Anna Siedlewska-Cieślińska, partnerka biznesowa HR w Banku BNP Paribas.
„Razem możemy wiele dobrego”
Rozwój wolontariatu pracowniczego w Polsce
Pomaganie z Paczką to zawsze dobry pomysł. Integruje i uwalnia piękne emocje. Gorąco polecam
– zachęca Przemysław Furlepa z Banku BNP Paribas.