„Co dobrego u ciebie w firmie?” – to najlepsze pytanie, jakie można zadać na spotkaniu z pracownikami i szefami przedsiębiorstw. W ten sposób Stowarzyszenie WIOSNA zaprasza do rozmowy o wolontariacie pracowniczym Szlachetnej Paczki. Taki wolontariat to propozycja dla tych, którym zależy na efektywnych i łatwych we wdrożeniu elementach strategii ESG. Paczka umożliwia i ułatwia czynienie dobra – także w biznesie. Łączy setki pracowników z potrzebującymi pomocy rodzinami.
Wspólne pomaganie może połączyć pracowników na wszystkich szczeblach: specjalistów, menadżerów, prezesów. Wspólne spisywanie potrzeb wybranej rodziny, następnie zakupy i na końcu pakowanie. To nie tylko poświęcony czas, czyli realne zaangażowanie w wolontariat, ale też świetna okazja do integracji dla pracowników w okresie okołoświątecznym
– podkreśla Konrad Kruczkowski, wiceprezes Stowarzyszenia WIOSNA, które organizuje Szlachetną Paczkę.
Bank BNP Paribas – case study wolontariatu pracowniczego z Paczką
Dzięki współpracy ze Stowarzyszeniem WIOSNA uzyskujemy wspaniałą symbiozę tego, co chcemy osiągnąć jako organizacja i tego, czego potrzebują nasi pracownicy. A przede wszystkim – wspieramy potrzebujących. Poprzez te działania łączymy trzy wątki: cel organizacji, działania pracowników i cel społeczny. Wolontariat to troska o nasze otoczenie i realne wsparcie. Wolontariat daje poczucie sensu i sprawczości. Wszyscy tego potrzebujemy
– zapewnia Małgorzata Dąbrowska, wiceprezeska zarządu Banku BNP Paribas.
Wolontariat rozpoczął się od inicjatywy pracowników i pracowniczek, którzy angażowali się w projekt prywatnie. Chęć wsparcia i wielkie serca sprawiły, że skala działań cały czas się zwiększała. To było super. Chcieliśmy więcej! Zaczęliśmy angażować swoje koleżanki i kolegów z banku, żeby razem robić dobre rzeczy
– podsumowuje Joanna Kula, ekspertka ds. projektów społecznych w Fundacji BNP Paribas.