Szlachetna Paczka, polscy streamerzy i przedstawiciele branży technologicznej łączą siły, aby pomóc dzieciom walczącym z wykluczeniem cyfrowym. 76 godzin – tyle potrwa charytatywny stream ze zbiórką na zakup sprzętu komputerowego dla najmłodszych. W ramach nowej inicjatywy GRA PACZKA pomoc otrzymają dzieci, dla których odcięcie od technologii oznacza teraz odcięcie od edukacji, rozrywki, kultury, a często także – od przyjaciół.
GRA PACZKA startuje już dziś. Na www.grapaczka.pl najpopularniejsi streamerzy w Polsce przez trzy wypełnione pomocą doby będą grać na żywo i organizować konkursy z cennymi nagrodami od partnerów wydarzenia.
W czasie transmisji będzie można wesprzeć dzieci z Akademii Przyszłości i Szlachetnej Paczki, które na co dzień ze względu na brak Internetu czy niezbędnego sprzętu nie mogą sobie pozwolić na żadną aktywność w przestrzeni wirtualnej, w tym naukę – tak jak Jacek czy wnuki pani Magdaleny.
Milion dzieci w Polsce walczy z barierami cyfrowymi
Pani Magdalena ma 67 lat i samodzielnie wychowuje sześcioro wnucząt. Robi, co może, by zapewnić im wszystko, co najlepsze. Warunki do nauki już wcześniej były trudne, teraz – stają się niemal niemożliwe.
W całej Polsce rodzin podobnych do tej nie jest kilka czy kilkanaście. Konieczność współdzielenia przez wielu domowników jednego laptopa czy tabletu podczas pracy z domu czy zdalnej nauki to problem niemal powszechny. Analizy dowodzą, że trudność współużytkowania z rodzeństwem i rodzicami sprzętu do edukacji czy pracy zdalnej ma 25 proc. uczniów. Oznacza to, że w czasie zamkniętych szkół aż milion dzieci w Polsce walczy z barierami cyfrowymi.
Wykluczone cyfrowo dzieci możesz wesprzeć już teraz na www.grapaczka.pl.
70 tys. dzieci takich jak Jacek
Jacek chodzi do trzeciej klasy szkoły podstawowej. Wszyscy koledzy komputery już mają. Tylko on nie. Z powodu braku własnego sprzętu, który umożliwiłby wejście w świat rówieśników, Jacek czuje się gorszy. Bo świat dzieci i młodzieży w dużej mierze mieści się teraz w cyberprzestrzeni, do której on nie ma dostępu. Wykluczenie cyfrowe to problem, przez który Jacek nie chce chodzić do szkoły. Nie lubi jej, bo rówieśnicy go wyśmiewają. Najczęściej – robią to w sieci, więc trudno nawet odpowiedzieć.
Według badań PISA – organizacji, która monitoruje sytuację uczniów w wielu krajach świata – takich dzieci jak Jacek jest w Polsce 70 tys.
Na pomoc – GRA PACZKA, środowisko gamingowe i partnerzy
Wykluczenie cyfrowe równa się wykluczeniu społecznemu. Dla dzieci to brak dostępu do kultury, rozrywki, wreszcie ograniczenie albo ucięcie relacji społecznych. W czasie obecnego kryzysu oznacza to także odcięcie od edukacji.
To właśnie dla takich dzieci w projekt Szlachetnej Paczki zaangażowali się najpopularniejsi streamerzy w Polsce, którzy przez trzy dni będą transmitować swoje gry, organizując równocześnie konkursy z cennymi nagrodami od partnerów wydarzenia. Do wygrania będą: najwyższej jakości sprzęt komputerowy, gamingowe akcesoria i urządzenia peryferyjne, a także przedmioty kolekcjonerskie – limitowana (znana z targów E3) figurka postaci z gry Cyberpunk 2077 czy edycje kolekcjonerskie gry Wiedźmin 3 Dziki Gon. Łączna wartość nagród to ponad 50 tys. złotych.
Akcję GRA PACZKA grą i zaangażowaniem swoich społeczności wesprą streamerzy i youtuberzy z Fantasyexpo, LifeTube, JaRock, Gameset, m. in. Rock, Łozo, Ewron, Doknes, Lempiank, Jcob, Archon, Wonziu, ale i wielu innych! Dodatkowe wsparcie zapewniają GAMMA PR i Agencja Galaktus.
Harmonogram wydarzenia dostępny jest pod tym adresem, a o konkursach i nagrodach, które można dostać za wzięcie w nich udziału – tutaj.
Szlachetna Paczka podkreśla, że wykluczenie cyfrowe nierozerwalnie łączy się z problemem biedy. Wrażliwi na ten problem są także partnerzy, którzy postanowili włączyć się w inicjatywę: NVIDIA, Acer, ALL iN! GAMES, AMD, AMSO, AORUS, ASUS, BeQuiet, CD PROJEKT RED, Cooler Master, Komputronik, Morele.net, MSI, RTV EURO AGD, SilentiumPC, Steel Series, TRUST, World of Tanks, Onet, GRY-Online i arhn.eu, a także Wisła Kraków wraz z sekcją e-sportową i kilkoma zawodnikami pierwszej drużyny.
Przed nami kluczowa rozgrywka. Wykluczenie cyfrowe to wykluczenie z życia. To samotność i brak relacji – problemy, na które od lat systemowo odpowiada Szlachetna Paczka. Dla Jacka, rodzeństwa z domu pani Magdaleny i tysięcy innych dzieci to nie jest problem, który zniknie wraz z pandemią.
Pomóż dzieciom wykluczonym cyfrowo wrócić do życia na www.grapaczka.pl!