Wdrożenie wolontariatu pracowniczego odpowiada na wiele potrzeb zarówno firm, jak i zmieniającego się świata. Właśnie dlatego z roku na rok podejmowanie takich inicjatyw staje się coraz popularniejsze w świecie biznesu. Szlachetna Paczka przygotowała autorski model wolontariatu pracowniczego, który można efektywnie wdrożyć w dużych firmach czy korporacjach. Jak to zrobić w swojej firmie? Od dziś można już bezpłatnie pobrać poradnik: „Wolontariat pracowniczy - wyzwania, korzyści i raportowanie ESG” oraz webinar „Jak skutecznie wdrażać wolontariat pracowniczy w firmie?”
Wolontariat ze Szlachetną Paczką w Twojej firmie
Dlaczego wolontariat w firmie? Jeśli jesteśmy zatrudnieni w firmie, w której w jednym budynku pracuje 100, 150 osób, to często nie jesteśmy w stanie w ogóle zobaczyć się w jednym momencie, poznać się. Spotkać się przy robieniu czegoś dobrego, przy czym możemy porozmawiać o czymś innym niż tylko nasze KPI, cele, rezultaty, wyniki. W ramach wolontariatu pracowniczego jest to możliwe. Łatwiej jest nam nawiązać kontakt z innymi pracownikami, zintegrować się wokół szlachetnego działania
– wyjaśnia Joanna Sadzik, Prezeska Stowarzyszenia WIOSNA, które organizuje Szlachetną Paczkę.
Jak skutecznie integrować zespół? Zorganizuj wolontariat pracowniczy
Zaplanuj strategię ESG na 2024 rok z uwzględnieniem wolontariatu
7 etapów wolontariatu pracowniczego ze Szlachetną Paczką
Grupa BNP Paribas – przykład wolontariatu pracowniczego z Paczką
Wolontariat pracowniczy jest wielowymiarowy i to jest w nim najpiękniejsze. Możemy czerpać z niego z różnych perspektyw. I tu dla każdego jest coś dobrego. Widać na naszym przykładzie, że wszystkie działania są spójne. Korzyści ma sam wolontariusz, wolontariuszka z tego, że się uczy nowych rzeczy, sprawdza siebie w nowej roli. Korzysta też pracodawca: z integracji pracowników, tego aspektu, kultury organizacyjnej. Jeśli szukamy pracy, to patrzymy na to, jakie możliwości oferuje pracodawca. Czy ma wolontariat pracowniczy, czy angażuje się społecznie, czy ma strategię CSR, czy to jest dla niego istotne. No i wreszcie grupa odbiorców tej pomocy. Dla nas jest to bardzo ważne. Dlatego robimy wolontariat pracowniczy ze Szlachetną Paczką, bo mamy w swojej misji społecznej: wyrównywanie nierówności, zwiększanie szans. Dla nas to jest grupa, która interesowała nas od samego początku. Fajnie, że możemy to robić przez sprawdzony mechanizm mądrej pomocy na tak dużą skalę
– mówi Joanna Gajda-Wróblewska, Prezeska zarządu Fundacji BNP Paribas.
Wsparcie ekspertów Szlachetnej Paczki
Wejście w projekt ze Szlachetną Paczką okazało się bardzo proste. Od Szlachetnej Paczki otrzymaliśmy wszelkie materiały komunikacyjne. Te materiały można było rozesłać bezpośrednio do pracowników, można było podwiesić w naszym wewnętrznym Intranecie
– mówi Martyna Lipka, regionalna menadżerka sprzedaży B2C, Bank BNP Paribas.